En ifrågasättande typ som älskar flöden och när människor glatt jobbar tillsammans mot gemensamma mål.
Du hittar honom i roller som exempelvis: verksamhetsanalytiker, projektledare, agil coach/konsult och system/lösnings-arkitekt.
Dokumentstyrning beskriver kortfattat hur dokument och informationstillgångar skall skapas, ändras och i samband med det styras, arkiveras och framförallt kommuniceras till berörda personer då de uppdateras.
Kundkravshantering är den process som krävs för att identifiera, analysera, prioritera, bemöta och övervaka kundernas krav. Här går vi igenom vad det betyder och varför det är viktigt.
Syftet med ett medarbetarsamtal är att skapa en öppen dialog mellan arbetsgivare och anställd där det finns tid att ostört prata igenom sin arbetssituation. I den här artikeln går vi igenom vad ett medarbetarsamtal faktiskt är.
Risk. Vad är det och hur hanterar vi det? Genom att förutse, identifiera och hantera risker som kan påverka resultatet kan ni förebygga problem som kan uppstå innan de ens har inträffat.
Lär dig hur du bygger ett ledningssystem på ett bättre sätt än det traditionella sättet.
En Allvarlighetsgradsmatris är ett verktyg som används för att bedöma ett visst problem eller en händelse. Den hjälper till att identifiera, prioritera och jämföra hot och risker samt att fatta beslut om åtgärder för att hantera eller minimera dem.
Kompetensmatrisen är ett verktyg för att identifiera kompetensgap, bedöma och värdera anställda och planera för rekrytering och utbildning. Men det finns mer att veta.
ISO-certifiering ger företaget en konkurrensfördel som blir än mer relevant i en lågkonjunktur. Här går vi igenom 10 anledningar till varför.
Riskhantering hjälper företag att identifiera, analysera och hantera risker som kan påverka företaget. Det är ett effektivt sätt att förebygga problem och förbättra resultat, och är ett mycket värdefullt verktyg för att möta en lågkonjunktur. Här skriver vi mer om vad du behöver tänka på.
Processkartläggning är ett sätt att tydliggöra de processer som är viktiga för att uppnå företagets strategiska mål och är en viktig del av arbetet inför en certifiering inom ISO 9001
Avvikelsehantering är ett viktigt led i företagets kvalitetssystem och är ofta ett krav som ställs av externa parter, ex en ISO standard. Här går vi igenom vad avvikelsehantering är.
Vi går igenom vad du behöver tänka på när du ska starta ett intranät-projekt - för att bygga upp ett nytt intranät eller göra om ett befintligt
Ett ledningssystem är en beskrivning av hur en organisation styrs och fungerar. Ledningen använder det för att se till att verksamheten bedrivs på det sätt som är sagt, och medarbetarna använder det som ett stöd för att göra rätt i vardagen.
Att jobba hemifrån blir vanligare och vanligare i osäkra tider och kan också vara ett sätt att minska miljöpåverkan eller hitta balans mellan arbete och fritid. Distansarbete ställer krav på såväl företaget och arbetsmiljön som på personalen som ska arbeta på distans. Läs mer för att få veta hur du lyckas med distansarbete.
Intranät är så mycket mer än bara ett dokumenthanteringssystem idag. I den här artikeln går vi igenom var begreppet kommer ifrån och vad intranät är idag.
Mycket nytt lanserades under Microsofts stora konferens Ignite under september. Helt ny sökfunktion som ska sträcka sig över allt från Word till SharePoint till Windows 10. Mega-meny och andra nyheter i SharePoint och Teams. Spännande månad!
Hubsiter, vad är det och varför är det viktigt för mig? Vi går igenom hur du hanterar den moderna platta strukturen i SharePoint och vad du behöver tänka på för att lyckas.
Teams nu redo för prime time, efterfrågade funktioner i SharePoint rullar ut och mycket mer.
Visst känns det rätt surt att göra "enkla" misstag som påverkar funktionaliteten och skapar irritation. Misstag som lätt hade kunnat undvikas? Här delar vi med oss av några saker vi stött på, misstag som var enkla att göra och där man trodde man valde den bästa lösningen.
Skrivbordskaos är nu ok, saker blir gratis och det analoga blir digitalt m.m. Läs mer om de senaste nyheterna i Office 365 här.
Läs om Office 365 och varför är det intressant för dig och ditt företag. Artikeln går igenom dels vad Office 365 är och vart det kommer ifrån. Allt för att du ska få en bättre förståelse för vart värdet ligger för er.
Att bara visa ett diagram från en Excelfil kan göra information mycket enklare att ta till sig för mottagare. I den här videon visar vi hur du visar enbart ett diagram från en Excelfil på en SharePoint-sida
Dokumentbibliotek i SharePoint är superkraftiga och har många funktioner. Här listar vi 5 användbara funktioner som du kan börja använda direkt, out of the box, i Office 365 och SharePoint Online.