Sitter du fast med ett dyrt leverantörsavtal som har förnyats automatiskt bara för att du missat att säga upp det i tid? Eller har du tvingats till dyra omförhandlingar för att du missade att förlänga det viktiga kundavtalet?
Med Avtalsregister-modulen får du ett enkelt sätt att hålla koll på alla dina avtal, uppsägningstider och utgångsdatum. Och det oavsett om du vill förnya eller säga upp avtalen eller kan låta dem löpa på.
Automatiska påminnelser
Du registrerar alla avtal på ett och samma ställe, anger vem som är ansvarig och när det är dags för omförhandling eller förnyelse och sedan får den som är ansvarig en påminnelse i god tid innan uppsägningstiden går ut.
All information ligger i er SharePoint-miljö och du kan när som helst få en tydlig översikt över vilka avtal ni har, vilka avtal som är aktiva, vem som är ansvarig och vilka avtal som håller på att löpa ut.
Modulen Avtalsregister är en grund som kan byggas på eller anpassas efter behov.
Vår modul för GDPR är ett hjälpmedel för att vara säker på att er hantering av personuppgifter uppfyller regler och bestämmelser enligt GDPR.
Alla företag är skyldiga att ha ett register som beskriver hur man hanterar personuppgifter. Registret ska innehålla uppgifter om vem som är ansvarig för ett visst register eller it-system, vad det används till, vilka typer av personer förekommer i det, vilka typer av uppgifter det innehåller och med vilken rättslig grund uppgifterna hanteras.
Personuppgifter får samlas in för ett särskilt syfte och får inte användas till andra syften vid ett senare tillfälle.
Vi har samlat allt ni behöver för att kunna ha koll på detta och hantera personuppgifterna på ett korrekt och kontrollerat sätt.
GDPR Portalen ger dig en yta för att samla allt som rör ert företag och GDPR:
En sida för att kommunicera med besökare och intressenter. Startsidan innehåller nyheter, texter, länkar och kontaktuppgifter till ansvariga.
Tagga med en eller flera taggar från vår uppsättning.
Eller bläddra bland taggar om du inte vet exakt vad du behöver ha.
Dokumentation där vi kan kopiera in ett valfritt antal dokument som företaget behöver hantera (finns såklart möjlighet till fler kolumner och olika former av behörighetshantering).
Användaren kan öppna filerna och redigera dem direkt i biblioteket - inget behov av att ladda ner och ladda upp filer. Med hjälp av versionshantering går det spåra vem som gjort vad och när.
Se också till att informera om vilka uppgifter som samlas in och vad de ska användas till.