Vi har väntat på dig.

Alla växande företag hamnar i samma situation.

Dokumenten har blivit fler, kommunikations- och informations-kanalerna förökar sig, ledningssystemet är det ingen som använder, e-posten ökar och allt är kaos.

Känns det igen?

Prata med oss

Tack! Vi hör av oss så snabbt vi kan.

Kan du inte vänta? Ring Patrik på 073 660 90 74
Ajdå, något gick fel. Ring Patrik på 073 660 90 74 så bjuder han på lunch som kompensation.

Det som saknas är struktur

Ett välstrukturerat ledningssystem, intranät och Microsoft Teams gör att ni kan fokusera på rätt saker: Det som gör era kunder nöjda.

Det går att minimera mängden tid som krävs för att leta efter information om hur och varför vi gör saker, hitta rätt version av ett dokument eller förstå var kollegan sparat filerna den här gången.

Vi har paketerat våra decennier av erfarenhet inom IT och verksamhetsutveckling så att ni slipper uppfinna hjulet igen som så många andra redan uppfunnit.

Paketeringen som råder bot på problemet består av:

  • Ett IT-projekt
  • En anpassningsbar mallstruktur
  • Utbildning
  • Och något vi kallar "aktiv förvaltning"

Allt med syftet att ni, på några få veckor, ska komma på fötter med en stabil grund att stå på och aldrig hamna i samma grop igen.

Det är vårt "baspaket". Best-practice, anpassad för er.

Det finns mycket tid att spara

Visste du att en tjänsteman kommer att spara 1 till 8 timmar i veckan genom att använda SharePoint och Teams på rätt sätt?

Visste du att en tjänsteman kommer spara 1 till 8 timmar i veckan* genom att använda SharePoint och Teams på rätt sätt?

En timme i veckan låter inte så mycket men på ett år blir det minst en arbetsvecka. Per person.

*Forrester (2014). The Total Economic Impact Of Microsoft Office 365 Enterprise Customers. Forrester Research Inc

 

Hur mycket hade du tjänat om varje medarbetare fick 1-8 timmar extra i kalendern, varje vecka?

Best-practice - Anpassad för er

I ett paket får du hjälp med ett sidbibliotek, struktur, tydliga regler och utbildning som gör att alla medarbetare använder systemet på samma sätt så att informationen hittas och kan användas - och att alla inblandade får tillgång till samma information.

Vi håller er i handen genom hela processen från A till Ö och analyserar er verksamhet och anpassar strukturen så att den passar för er.

Genom att utgå ifrån vår unika struktur för Teams och SharePoint blir det enkelt både att hålla ordning och att hitta information och dokument. 

Full effekt

Många har Office 365 men utnyttjar bara en liten del av det de skulle ha nytta av. Det finns en mängd digitala verktyg, kommunikationslösningar och molnlagring. Men utan styrning och gemensamma arbetssätt kommer alla att göra på sitt eget sätt.

Om några i teamet skickar mail medan andra diskuterar i teams är det lätt att gå om varandra och fatta felaktiga beslut. Om alla sparar på olika ställen och skickar kopior istället för att dela och samarbeta blir det snabbt problem med dubbletter och att ändringar har gjorts i olika kopior av samma dokument. 

Kontakta oss och boka in ett möte. Det är dags att börja få ordning, samarbeta smart och bli effektivare. All tid som slösas är tid som aldrig kommer åter.

Boka ett möte

Vad säger våra kunder?

Monica Kettelhoit
Office Manager, I-Tech AB

Med Office 365 som bas har Cognit hjälpt oss att utveckla ett attraktivt och användbart Intranät, fullt med relevant information om vårt företag. De har också bistått oss med en praktisk portal som hjälper oss att hålla koll på alla våra avtal. Sist men inte minst, har vi fått en fungerande struktur i Teams. Allt detta har gjort att vi har förbättrat vårt interna samarbete avsevärt. Cognit har satt alla dessa anpassningsbara instrument i våra händer, smärtfritt och på kort tid och deras kundservice är pålitlig, påläst och hjälpsam. Vi rekommenderar Cognit varmt!

Vart går tiden?

19% går åt till att Söka och samla information

Söka och samla information

Medarbetare lägger i snitt 19% av sin arbetstid (7,6h/vecka) på att söka och samla information.

28% av tiden går åt till att hantera e-post

E-post hantering

28% av tiden går åt till att hantera epost.

Kontorsarbetare lägger i snitt 14% av tiden på att samarbeta och kommunicera internt

Intern kommunikation

Kontorsarbetare lägger i snitt 14% av tiden på att samarbeta och kommunicera internt

Endast 39% av tiden används för att utföra det du faktiskt är anställd för att göra

Roll-specifika uppgifter

Då återstår 39% av tiden för att utföra det du faktiskt är anställd för att göra.

Läs mer om vad ett baspaket innehåller

Läs mer om våra tilläggsmoduler

Behöver du hjälp med att styra upp rutinerna för semesteransökan eller se till att inte missa viktiga steg i onboardingprocessen?

Våra moduler är färdigpaketerade lösningar i SharePoint som du kan lägga på din paketlösning eller installera som "stand-alone" lösning - du väljer det som passar dig bäst.

Några av våra kunder

Tack!

Vi har tagit emot dina uppgifter. Vi hör av oss inom kort

Oj! Något gick fel. Försök igen.