SharePoint-moduler

En modul är en färdigpaketerad lösning i SharePoint som du kan lägga på din paketlösning eller installera som "stand-alone" lösning - du väljer det som passar dig bäst.

Modul för Semesteransökan

Registrera och hantera semesteransökningar

Brukar du tänka att "i år ska det bli ordning och reda" men så slutar det ändå med att det finns tre olika versioner av semesterlistan och att det inte är någon som vet när ekonomichefen kommer tillbaka från semestern?

Modulen Semesteransökan ger dig ett enkelt och smidigt sätt att registrera och hantera semesteransökningar i SharePoint.

Överskådligt, samlat och lätt att hitta.
Ansök om semester med hjälp av ett enkelt formulär på Intranätet

Var och en ansöker om semester med ett formulär där de talar om mellan vilka datum de vill gå på semester. Det går iväg ett mail till chefen som kan välja att godkänna eller neka ansökan, direkt i mailet.

Godkända semestrar läggs upp i en kalender som alla kan se.

All information finns i er SharePoint-miljö och där är det lätt för både chefer och medarbetare att få överblick över beläggningen under semesterperioden och se när kollegorna kommer tillbaka från semestern.

Mycket enklare än så kan det nog inte bli.

Modulen är en grund som kan byggas på eller anpassas efter behov​. Du behöver kanske få in mer information för att kunna besluta om semester eller du vill skicka alla bekräftelser till löneavdelningen.


Modul för Avtalsregister

Missa aldrig att säga upp eller förlänga avtal

Sitter du fast med ett dyrt leverantörsavtal som har förnyats automatiskt bara för att du missat att säga upp det i tid? Eller har du tvingats till dyra omförhandlingar för att du missade att förlänga det viktiga kundavtalet?

Med Avtalsregister-modulen får du ett enkelt sätt att hålla koll på alla dina avtal, uppsägningstider och utgångsdatum. Och det oavsett om du vill förnya eller säga upp avtalen eller kan låta dem löpa på.

Automatiska påminnelser

Du registrerar alla avtal på ett och samma ställe, anger vem som är ansvarig och när det är dags för omförhandling eller förnyelse och sedan får den som är ansvarig en påminnelse i god tid innan uppsägningstiden går ut.

All information ligger i er SharePoint-miljö och du kan när som helst få en tydlig översikt över vilka avtal ni har, vilka avtal som är aktiva, vem som är ansvarig och vilka avtal som håller på att löpa ut.

Automatiska färgmarkeringar gör att du snabbt kan se vilka avtal som kräver någon slags åtgärd
Du kan när som helst få en tydlig översikt över vilka avtal ni har, uppsägningstider och utgångsdatum

Modulen Avtalsregister är en grund som kan byggas på eller anpassas efter behov.  


Modul för Onboarding

Receptet för en lyckad Onboarding

En välplanerad och strukturerad onboarding gör att er nya medarbetare eller chef snabbt kommer in i jobbet och kan börja bidra. En bra introduktion ökar också chansen att företaget får behålla bra medarbetare under längre tid.

Att känna sig välkommen på jobbet är viktigt både för engagemang och prestation, bygger trivsel och förebygger framtida ohälsa.

Onboarding-modulen gör det enkelt att planera, genomföra och följa upp onboarding-processerna och ni minimerar risken för att missa viktiga steg i processen.

På en informationssida i SharePoint beskrivs hur Onboarding går till på ditt företag.

Varje ny medarbetare får sitt eget onboarding-flöde som gör det möjligt att följa utvecklingen för varje person och det finns också en central lista för både pågående och tidigare onboarding-processer.

Minimera risken att ni missar viktiga steg i onboarding-processen

Att känna sig välkommen på jobbet är viktigt för både engagemang och prestation

Modulen är en grund som kan byggas på eller anpassas efter behov.

Kontakta oss för en diskussion kring hur vi kan göra det enklare för er att få struktur på er information och samarbeta smart på väldigt kort tid.


Modul för GDPR

Hantera personuppgifter enligt GDPR

Vår modul för GDPR är ett hjälpmedel för att vara säker på att er hantering av personuppgifter uppfyller regler och bestämmelser enligt GDPR.

Alla företag är skyldiga att ha ett register som beskriver hur man hanterar personuppgifter. Registret ska innehålla uppgifter om vem som är ansvarig för ett visst register eller it-system, vad det används till, vilka typer av personer förekommer i det, vilka typer av uppgifter innehåller det och med vilken rättslig grund hanteras uppgifterna.

Personuppgifter får samlas in för ett särskilt syfte och får inte användas till andra syften vid ett senare tillfälle.

Vi har samlat allt ni behöver för att kunna ha koll på detta och hantera personuppgifterna på ett korrekt och kontrollerat sätt.

GDPR Portalen ger dig en yta för att samla allt som rör ert företag och GDPR:

  • Startsida med information, nyheter m.m.
  • Registerlista - ett strukturerat register över verksamhetens register som behandlar personuppgifter. Filtrerings/sorteringsbara på flera nivåer
  • Incidentregister - för att registrera, följa upp och hantera incidenter och åtgärder när de inkommer
  • Samtyckesregister - ett bibliotek för att antingen: Spara avtal om samtycken eller länka till de ställen där samtycken lagrats
  • GDPR Dokumentation - dokument och mallar som rör bolagets GDPR arbete
  • Externa IT system - inventeringslista för att hålla koll på vilka externa IT system som används och varför. Kan lagra Systemnamn, Syfte, Uppgift, PUBA skrivet

GDPR Portalen

En sida för att kommunicera med besökare och intressenter. Startsidan innehåller nyheter, texter, länkar och kontaktuppgifter till ansvariga.

Startsidan innehåller bland annat nyheter, texter länkar och kontaktuppgifter till ansvariga

GDPR register

GDPR register, filtreringsbart och sorteringsbart på flera nivåer

Tagga med en eller flera taggar från vår uppsättning

Tagga med en eller flera taggar från vår uppsättning

Eller bläddra bland taggar om du inte vet exakt vad du behöver ha

Bläddra bland taggar om du inte vet exakt vad du behöver ha

GDPR Dokumentation

Dokumentation där vi kan kopiera in ett valfritt antal dokument som företaget behöver hantera (finns såklart möjlighet till fler kolumner och olika former av behörighetshantering).

Användaren kan öppna filerna och redigera dem direkt i biblioteket - inget behov av att ladda ner och ladda upp filer.

Användaren kan öppna filerna och redigera dem direkt i biblioteket - inget behov av att ladda ner och ladda upp filer

Tänk på att:

  • Inte samla in fler personuppgifter än nödvändigt
  • Inte spara uppgifterna längre än nödvändigt
  • Se till att ha lagligt stöd för att samla in de uppgifter ni samlar in

Se också till att informera om vilka uppgifter som samlas in och vad de ska användas till.


Prata med oss

Tack! Vi hör av oss så snabbt vi kan.

Kan du inte vänta? Ring Patrik på 073 660 90 74
Ajdå, något gick fel. Ring Patrik på 073 660 90 74 så bjuder han på lunch som kompensation.